O nas

01
Misja i wartości firmy

Wzrost wartości firmy poprzez efektywną realizację zadań inwestycyjnych, wykorzystując profesjonalizm i kompetencje stabilnego zespołu specjalistów oraz długotrwałe relacje z partnerami biznesowymi, dbając o bardzo dobrą jakość usług
i reputację na rynku.

Wartości firmy:

  • Profesjonalizm
  • Terminowość
  • Jakość
  • Uczciwość
  • Odpowiedzialność
  • Szybkość działania

Historia firmy:

  1. Założenie firmy: 1992 rok
  2. Pierwsze zlecenie – Instalacja systemu telemechaniki na stacji 110/15 kV Miechów: 1992 rok
  3. Zakup siedziby firmy: 1995 rok
  4. Realizacja zleceń z zakresu przygotowania infrastruktury i wykonania instalacji 14 szt. RTU Harris w Elektrowniach :1998 rok
  5. Wykonanie systemu sterowania i nadzoru (SSiN) na bazie RTU Harris w stacji 400/110kV Żarnowiec : 1998 rok
  6. Wykonanie systemu sterowania i nadzoru na bazie RTU Harris w Elektrowni Jaworzno ll: 1998 rok
  7. Instalacja układów pomiarowych energii elektrycznej w ramach tzw. Rynku Energii na około 20 obiektach PSE S.A.: 2000 rok
  8. Wdrożenie systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001: 2002 rok
  9. Realizacja projektu instalacji urządzeń łączności i telezabezpieczeń w ramach modernizacji stacji 220/110kV Mory: 2002 rok
  10. Wykonanie dokumentacji technicznej dla projektów modernizacji i rozbudowy układów pomiaru energii elektrycznej dla 25 obiektów PSE S.A. : 2004 rok
  11. Dostawa, montaż i uruchomienie urządzeń telekomunikacji, systemu ochrony obiektu oraz sytemu ochrony przeciwpożarowej w stacji GST-SW 4 (KGHM Lublin): 2005 rok
  12. Modernizacja instalacji do produkcji mączek wapiennych w zakładzie NORDKALK w Sławnie: 2006 rok
  13. Instalacja i uruchomienie RTU Harris w SE 220/110kV Czerwonak: 2007 rok
  14. Uzyskanie Koncesji MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług  ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego : 2007 rok
  15. Wykonanie systemu sterowania i nadzoru w stacjach elektroenergetycznych: Bujaków, Tucznawa, Podolszyce, Kielce: 2008 rok
  16. Przekształcenie Spółki z o.o. w Spółkę Akcyjną: 2008 rok
  17. Wykonanie systemu sterowania i nadzoru w stacji elektroenergetycznej Lublin: 2009 rok
  18. Wykonanie modernizacji stacji 110/15 kV Machów – ETAP II : 2010 rok
  19. Wykonanie modernizacji pól linii 110 kV w stacjach 110/15 kV Przemyśl Przekopana, 110/15 kV Przemyśl Bakończyce, 110/30/15kV Przemyśl: 2011 rok
  20. Budowa stacji 110/15 kV w Radomyślu Wielkim wraz z nawiązaniami do istniejących linii SN : 2012 rok
  21. Otrzymanie nagród: Skrzydła Biznesu, Gazele Biznesu: 2012 rok
  22. Realizacja rozbudowy rozdzielni 220 kV w stacji 400/220 kV Krajnik dla przyłączenia FW BANIE: 2013 rok
  23. Otrzymanie nagrody Gazele Biznesu: 2013 rok
  24. Budowa stacji 110/15 kV przy ul. Szczepanowskiej w Brzesku: 2014 rok
  25. Otrzymanie nagrody Gazele Biznesu: 2014 rok
  26. Modernizacja i przebudowa SE 110/15 kV Nowy Dwór Mazowiecki: 2015 rok
  27. Modernizacja systemu zasilania SN i nn budynków siedziby Oddziału PSE S.A. w Katowicach przy ul. Jordana 25: 2016 rok
  28. Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg norm ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001:  2017 rok
  29. Modernizacja stacji 220/6 kV Koksochemia: 2017 rok
  30. Przebudowa rozdzielni 110 kV w stacji R-101 Wrocław WALECZNYCH: 2018 rok
  31. Budowa stacji 110/15 kV GPZ Chruślina: 2019 rok
  32. Otrzymanie certyfikatu ISO 45001: 2020 rok
  33. Modernizacja R 110kV GPZ Nagradowice: 2021 rok
  34. Budowa stacji 110kV Jasionna z linią kablową i słupem 110kV: 2022 rok
02
Nasz zespół

Enertel S.A. posiada kadrę inżynieryjno – techniczną koncentrującą się na projektowaniu instalacji i uruchamianiu nowoczesnych systemów nadzoru i sterowania, telekomunikacji i automatyki sieciowej na terenie obiektów energetycznych, przemysłowych oraz obiektach należących do operatorów telekomunikacyjnych na terenie całego kraju.

03
Nasi Klienci
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Warszawie
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Katowicach
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Poznaniu
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Bydgoszczy
  • Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Oddział w Radomiu
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kamienna
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Lublin
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa
  • PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź
  • TAURON Dystrybucja S.A. Kraków
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Tarnów
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Bielsko Biała
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Opole
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Częstochowa
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Wrocław
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Legnica
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Będzin
  • TAURON Dystrybucja S.A. Oddział Jelenia Góra
  • TAURON Wytwarzanie S.A.
  • ENERGA S.A. Oddział Energetyka Kaliska
  • ENEA Wytwarzanie S.A.
  • ENEA Operator Oddział Dystrybucji Bydgoszcz
  • ENEA Operator Oddział Dystrybucji Poznań
  • ENEA Operator Oddział Dystrybucji Gorzów Wielkopolski
  • Stoen Operator
  • ISD Huta Częstochowa
  • SIEMENS Sp. z o.o.
  • ABB Sp. z o.o.
  • Schneider Electric Energy Poland Sp. z o.o.
  • ENERGO-TEL S.A.
  • P.B.E. ELBUD Warszawa Sp. z o.o.
  • ZWSE Rzeszów Sp. z o.o.
  • APATOR ELKOMTECH S.A.
  • MIKRONIKA Sp. z o.o.
  • ELCON Elbud S.A.
  • ELBUD Katowice Sp. z o.o.
  • Instytut Energetyki o/Gdańsk
  • POLKOMTEL Sp. z o.o.
  • PILE ELBUD Kraków Sp. z o.o.
  • i inni
04
Zintegrowany System Zarządzania

W trosce o najwyższą jakość świadczonych usług oraz dbałość o środowisko i pracowników Przedsiębiorstwo Elektrycznych Robót Specjalistycznych ENERTEL Spółka Akcyjna wdrożyła i stosuje Zintegrowany System Zarządzania zgodny z Normami ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45000:2018.

Polityka ZSZ firmy ENERTEL S.A.
Nadrzędnym celem Polityki ZSZ w Firmie ENERTEL S.A. jest usatysfakcjonowanie naszych Klientów poprzez osiąganie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości świadczonych usług w branży elektroenergetycznej oraz telekomunikacyjnej przy zachowaniu zasad bezpiecznej pracy oraz z dbałością o środowisko naturalne.

Politykę ZSZ realizujemy działaniami w ramach wprowadzonego w firmie ENERTEL S.A. Zintegrowanego Systemu Zarządzania, który spełnia wymagania norm ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45000:2018  przy pełnym zaangażowaniu całego kierownictwa i udziale wszystkich pracowników. Zadowolenie klientów
wewnętrznych i zewnętrznych traktujemy jako miarę jakości naszych usług oraz niezbędny warunek rozwoju Firmy.

Głównymi kierunkami naszych działań są:

  • Ciągłe doskonalenie współpracy z naszymi Klientami i Dostawcami,
  • Ciągłe doskonalenie ZSZ, efektów działań środowiskowych i efektów działań BHP,
  • Utrwalenie renomy naszego Przedsiębiorstwa,
  • Solidne i rzetelne wykonywanie zleconych przez Klienta zadań,
  • Maksymalne skracanie terminu wykonania usługi - zgodnie z wymaganiami Klienta, przy zachowaniu odpowiednich parametrów jakościowych,
  • Zapewnienie kompleksowej obsługi Klienta,
  • Stosowanie do realizacji usług wyłącznie materiałów o najwyższej jakości zgodnych z obowiązującymi normami i wymogami Klienta,
  • Ciągłe podnoszenie kwalifikacji iumiejętności pracowników Firmy oraz doskonalenie metody ich działania,
  • Utrzymywanie i doskonalenie efektywności Zintegrowanego Systemu Zarządzania zgodnego z Normami ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45000:2018,
  • Stałe podwyższanie stopnia znajomości Zintegrowanego Systemu Zarządzania  przez ogół pracowników naszej Firmy,
  • Eliminowanie zagrożeń i zmniejszenie ryzyka BHP
  • Konsultowanie i współudział pracowników na różnych szczeblach zarządzania w zakresie systemu bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Zapewnienie środków na utrzymanie i doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania,
  • Zapewnienie zgodności z mającymi zastosowanie wymaganiami prawnymi i inymi związanymi z aspektami środowiskowymi oraz zagrożeniami w miejscu pracy,
  • Zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska i wszelkim awariom,
  • Zapobieganie incydentom i chorobom zawodowym.
06
Nagrody i wyróżnienia
07
RODO

POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA

  Administrator Danych  PREZES ZARZĄDU

 Dnia 30.03.2018r.  w podmiocie o nazwie PRZEDSIĘBIORSTWO ELEKTRYCZNYCH ROBÓT SPECJALISTYCZNYCH „ENERTEL” SPÓŁKA AKCYJNA

 Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 29 kwietnia 2004 r.

w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych
i organizacyjnych, jakim powinny odpowiada
ć urządzenia i systemy informatyczne służące
do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024);
oraz

RODO -  Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

wdraża dokument o nazwie „Polityka Bezpieczeństwa”. Zapisy tego dokumentu wchodzą w życie
z dniem 01.04.2018 r.

§ 1.

Polityka bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych w PRZEDSIĘBIORSTWO ELEKTRYCZNYCH ROBÓT SPECJALISTYCZNYCH „ENERTEL” SPÓŁKA AKCYJNA, określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zastosowane dla zapewnienia poufności, integralności i rozliczalności przetwarzanych danych osobowych.
Polityka bezpieczeństwa służy zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych.
Polityka bezpieczeństwa dotyczy danych osobowych przetwarzanych w zbiorach manualnych oraz w systemach informatycznych.

§ 2

Ilekroć w „Polityce Bezpieczeństwa” jest mowa o:

 

  1. zbiorze danych - rozumie się przez to każdy posiadający strukturę zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie,
  2. przetwarzaniu danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych,
  3. systemie informatycznym - rozumie się przez to zespół współpracujących ze sobą urządzeń, programów, procedur przetwarzania informacji i narzędzi programowych zastosowanych w celu przetwarzania danych,
  4. zabezpieczeniu danych w systemie informatycznym - rozumie się przez to wdrożenie i eksploatację stosownych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych przed ich nieuprawnionym przetwarzaniem,
  5. usuwaniu danych - rozumie się przez to zniszczenie danych osobowych lub taką ich modyfikację, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osoby, której dane dotyczą,
  6. administratorze danych - rozumie się przez to organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę, o których mowa w art. 3, decydujące o celach i środkach przetwarzania danych osobowych,
  7. administratorze bezpieczeństwa informacji – rozumie się przez to osobę wyznaczoną przez Administratora Danych  w celu nadzorowania i przestrzegania zasad ochrony, o których mowa w ust. 1, chyba, że Administrator Danych sam wykonuje te czynności.
  8. podmiocie – rozumie się przez to spółkę prawa handlowego, podmiot gospodarczy nie posiadający osobowości prawnej, jednostkę budżetową;

§ 3.

Administrator Danych nie wyznacza Administratora Bezpieczeństwa Informacji w celu nadzorowania
i przestrzegania zasad ochrony, o których mowa w USTAWIE z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych  chyba, że  Administrator Danych sam wykonuje te czynności.

Administrator Danych nie wyznacza Inspektora Ochrony Danych, o którym mowa w RODO gdyż:

- ENERTEL S.A. nie jest organem lub podmiotem publicznym,
- ENERTEL S.A. nie realizuje zadań publicznych (np. nie dostarcza energii lub wody),
- działalność ENERTEL S.A. nie opiera się na operacjach przetwarzania danych, które z uwagi na swój charakter, cele lub zakres wymagają monitorowania osób których dotyczą.

Administrator Danych we własnym zakresie:


- sprawdza zgodność przetwarzania danych osobowych z przepisami RODO,
- nadzoruje opracowanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczących ochrony danych osobowych,
- zapoznaje osoby upoważnione do przetwarzania danych z właściwymi przepisami.


§ 4.

Wykaz budynków, pomieszczeń lub części pomieszczeń, tworzących obszar, w którym przetwarzane są dane osobowe określa załącznik do „Polityki Bezpieczeństwa” nr 1

§ 5.

Wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów zastosowanych do przetwarzania tych danych określa załącznik do „Polityki Bezpieczeństwa” nr 2

§ 6.

Opis struktury zbiorów danych wskazujący zawartość poszczególnych pól informacyjnych i powiązania między nimi oraz sposób przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami określa załącznik
do „Polityki Bezpieczeństwa” nr 3

§ 7.

Administratora Bezpieczeństwa Informacji dba o to aby dane osobowe w formie papierowej były niedostępne dla osób nieupoważnionych. Dokumenty powinny znajdować się w pomieszczeniu zamykanym na klucz do którego dostęp mają tylko osoby posiadające aktualne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych.

§ 8.

Do przetwarzania danych mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez Administratora Danych lub Administratora Bezpieczeństwa Informacji. Administrator Bezpieczeństwa Informacji jest obowiązany zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną,
a w szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Administrator Bezpieczeństwa Informacji nadaje uprawnienia pracownikom którzy przetwarzają dane poprzez podpisanie oświadczenia które stanowi załącznik nr 4 do „Polityki Bezpieczeństwa”.  Administrator Bezpieczeństwa Informacji prowadzi wszelką dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych w podmiocie a w szczególności:

1. Ewidencja osób przetwarzających dane w podmiocie posiadających upoważnienie – załącznik nr 5 do „Polityki Bezpieczeństwa”

2. Zestawienie danych osobowych. Kiedy i przez kogo zostały do zbioru wprowadzone oraz komu
są przekazywane.  – załącznik nr 6 do „Polityki Bezpieczeństwa”

3. Określenie środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych dla zapewnienia poufności, integralności i rozliczalności przetwarzanych danych – załącznik nr 7 do „Polityki Bezpieczeństwa”

4. Rejestr Incydentów Naruszenia Ochrony Danych – załącznik nr 8 do „Polityki Bezpieczeństwa”.

§ 9.

Na wniosek osoby, której dane dotyczą, Administrator Bezpieczeństwa Informacji  jest obowiązany, w terminie 30 dni, poinformować o przysługujących jej prawach oraz udzielić, odnośnie do jej danych osobowych, informacji.

§ 10.

Administrator Bezpieczeństwa Informacji  może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych w podmiocie. Podmiot ten, może przetwarzać dane wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w umowie.

 § 11.

Sposób zabezpieczenia oraz przetwarzania danych w systemie informatycznym reguluje Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym.

§ 12.

Administrator Danych zgodnie z RODO kontroluje warunki wyrażenia zgody, w tym informuje o prawie cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.  

§ 13.

Administrator Danych przeprowadza analizę ryzyka zagrożeń związanych z utratą lub „wyciekiem” przetwarzanych danych osobowych.

§ 14.

Administrator Danych zapewnia całkowite usunięcie danych na każde żądanie osoby, której dane dotyczą.

§ 15.

Administrator Danych prowadzi rejestr naruszeń oraz zapewnia zgłoszenie naruszenia danych do GIODO w ciągu 72 godzin od zaistnienia incydentu.

§ 16.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej „Polityce Bezpieczeństwa” mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. oraz ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych oraz RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 § 17.

Deklaracja intencji, cele i zakres polityki bezpieczeństwa

 1. Administrator Danych wyraża pełne zaangażowanie dla zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych oraz wsparcie dla przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych związanych z ochroną danych osobowych.

 2. Polityka określa podstawowe zasady bezpieczeństwa i zarządzania bezpieczeństwem  systemów, w których dochodzi do przetwarzania danych osobowych.

 3. Polityka dotyczy wszystkich danych osobowych przetwarzanych w podmiocie, niezależnie od formy ich przetwarzania (zbiory ewidencyjne, systemy informatyczne) oraz od tego czy dane są lub mogą być przetwarzane w zbiorach danych.

 4. Polityka ma zastosowanie wobec wszystkich komórek organizacyjnych w tym oddziałów, samodzielnych stanowisk pracy i wszystkich procesów przebiegających w ramach przetwarzania  danych osobowych.

 5. Celem Polityki jest przetwarzanie zgodnie z przepisami danych osobowych przetwarzanych w podmiocie oraz ich ochrona przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów określających zasady postępowania przy przetwarzaniu danych  osobowych oraz przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub nieupoważnioną zmianą.

 6. Ze względu na nieustannie zmieniające się zagrożenia przetwarzania danych o osobowych i zmiany prawa niniejsza polityka może być dokumentem dynamicznie zmieniającym się w czasie. Uaktualnienia procedur ochrony, oprogramowania i innych parametrów stosowanych  przy przetwarzaniu danych osobowych znajdują na bieżąco odzwierciedlenie funkcjonalne w niniejszej Polityce.

 7. Cele Polityki realizowane są poprzez zapewnienie danym osobowym następujących cech:

a)         poufności - właściwości zapewniającej, że dane nie są udostępniane nieupoważnionym podmiotom;

b)        integralności - właściwości zapewniającej, że dane osobowe nie zostały zmienione lub zniszczone w sposób nieautoryzowany;

c)         rozliczalności - właściwości zapewniającej, że działania podmiotu operującego na  danych osobowych mogą być przypisane w sposób jednoznaczny tylko temu podmiotowi;

d)        ciągłości - zdolności do niezakłóconego ich przetwarzania, bez przerw uniemożliwiających ich udostępnianie osobom upoważnionym.

 8. Dla skutecznej realizacji Polityki Administrator Danych zapewnia:

a)         odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środki techniczne i rozwiązania organizacyjne;

b)        szkolenia w zakresie przetwarzania danych osobowych i sposobów ich ochrony;

c)         kontrolę i nadzór nad przetwarzaniem danych osobowych;

d)        monitorowanie zastosowanych środków ochrony;

e)        ciągłe śledzenie zmieniających się zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych, także  uwzględnianie zmieniającego się prawa;

f)          kontrolę i nadzór nad przetwarzaniem danych osobowych przez podmioty trzecie, którym dane zostały udostępnione lub powierzone.

 9. Monitorowanie przez Administratora Danych zastosowanych środków ochrony obejmuje m.in. działania użytkowników, naruszanie zasad dostępu do danych, zapewnienie integralności plików oraz ochronę przed atakami zewnętrznymi oraz wewnętrznymi.

 10. Administrator Danych lub osoba przez niego upoważniona wdraża wszystkie dokumenty składające się na Polityki Bezpieczeństwa i zapewnia zgodność niniejszej Polityki z przepisami określającymi zasady przetwarzania danych osobowych:

a)         ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.);

b)        rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r.
w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024);

c)         Innymi przepisami mającymi zastosowania przy przetwarzaniu danych osobowych.

 

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 

Spełniając nasz obowiązek informacyjny w związku z nowymi regulacjami o ochronie danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, powszechnie znany jako „RODO"), przesyłamy poniżej informacje, jak przetwarzamy Państwa dane i wyjaśniamy najważniejsze kwestie z tym związane. 
W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu w odpowiedzi na tę wiadomość.

Z poważaniem, ENERTEL S.A.

 

Skąd mamy Państwa dane?

Państwa dane pozyskaliśmy:

  1. bezpośrednio od Państwa,
  2. ze źródeł publicznie dostępnych, np. z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej czy innych podobnych źródeł.

Kto jest administratorem Państwa danych?

ENERTEL S.A z siedzibą w Kielcach ul. Karskiego 11, 25 - 214 Kielce zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000300735, NIP: 657 03 08 152, numer REGON: 290527840, tel.: +4841 361 77 52, e-mail: biuro@enertel.com.pl

Jakie dane przetwarzamy?

ENERTEL S.A. przetwarza następujące kategorie danych:

  1. dane kontaktowe;
  2. dane wymagane do identyfikacji na potrzeby zawarcia umowy, wykonania usługi, realizacji zamówienia i wystawienia faktury;

Do czego będziemy używać Państwa danych osobowych?

Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w jednym lub więcej spośród następujących celów:

  1. w celu realizacji działań wykonywanych na Państwa żądanie przed realizacją zamówienia, usługi lub umowy,
  2. w celu zawarcia i wykonania umowy, którą zawarli Państwo z ENERTEL S.A.
  3. w celu realizacji zamówienia lub usługi, którą zawarli Państwo z ENERTEL S.A.
  4. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ENERTEL S.A. np. wystawienia faktury

Czy mają Państwo obowiązek podać dane osobowe?

W zakresie, w jakim przetwarzanie Państwa danych następuje w celu wykonania umowy, realizacji usługi lub zamówienia z ENERTEL S.A., podanie przez Państwa danych jest warunkiem zawarcia tej umowy. Podanie danych ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy. W przypadku niepodania danych osobowych umowa nie będzie zawarta. Podanie danych niezbędnych do wystawienia faktury jest obowiązkiem ustawowym i wynika z Ustawy o podatku od towarów i usług. W pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest wymogiem ustawowym lub umownym oraz nie stanowi warunku zawarcia umowy.

Jak cofnąć zgodę?

Można wyrazić zarówno wszystkie zgody lub niektóre z nich, jak i nie wyrazić żadnej. W każdej chwili mogą Państwo cofnąć każdą zgodę udzieloną ENERTEL S.A. w związku z przetwarzaniem danych osobowych bez ponoszenia negatywnych konsekwencji. Wystarczy wysłać e-mail, zadzwonić lub przesłać wiadomość pocztą tradycyjną na wskazane powyżej dane kontaktowe. Wolę cofnięcia zgody można wyrazić w dowolny sposób, jedynym warunkiem jest, aby dotarła ona do naszej wiadomości. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych przed jego dokonaniem, tzn. do momentu cofnięcia zgody przetwarzanie Państwa danych przez ENERTEL S.A.jest legalne,

Na jakiej podstawie będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?

Podstawą przetwarzania danych osobowych jest, w zależności od wykonywanych czynności:

  1. zawarcie i wykonanie umowy z ENERTEL S.A. realizacja usługi lub zamówienia,
  2. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na ENERTEL S.A.(np, wystawienie faktury),
  3. wyrażona przez Państwa zgoda

Kiedy i komu możemy przekazać dane, a komu na pewno ich nie przekażemy?

Państwa dane możemy ujawnić odbiorcom, w postaci firm z nami współpracujących i wykonujących zadania na nasze zlecenie i naszą rzecz. W takim przypadku zawarta jest z tymi podmiotami umowa zapewniająca bezpieczeństwo Państwa danych. Z uwagi na to, iż podmioty te często się zmieniają, nie jesteśmy w stanie przedstawić ich kompletnej listy, jeśli chcą Państwo wiedzieć z kim współpracujemy aktualnie, zawsze można o to zapytać.

Nie będziemy natomiast przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego (poza Europejski Obszar Gospodarczy).

Co mogą Państwo robić z przekazanymi nam danymi osobowymi?

Mają Państwo prawo do żądania od ENERTEL S.A. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także możemy je na Państwa żądanie przenieść do innego administratora danych, Odnośnie do przetwarzania Państwa danych w celu marketingu własnych produktów lub usług ENERTEL S.A. mogą Państwo wnieść sprzeciw.

Do kiedy będziemy przechowywać Państwa dane?

Państwa dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy łączącej Państwa z ENERTEL S.A a po tym czasie przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić ENERTEL S.A.. i jakie mogą być podnoszone wobec ENERTEL S.A.

Jeśli Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do wypełnienia tego obowiązku.

Dane przetwarzane na podstawie zgody będziemy przetwarzać do czasu wycofania przez Państwa tej zgody.

Jeśli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, gdy podstawą tego przetwarzania jest wykonanie umowy zawartej z ENERTEL S.A. na Państwa rzecz, dane będą przetwarzane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionego interesu stanowiącego podstawę tego przetwarzania.

Jeśli Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, gdy podstawą tego przetwarzania jest marketing bezpośredni swoich produktów i usług, Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu.

Jak nie będziemy przetwarzać danych osobowych?

Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu (np. profilowaniu), które wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.